Verzamel logos

Mijn Media Design: DIY Logo stap 1

Waar begin je als je opzoek bent naar een logo? Wellicht heb je al een bedrijfsplan die antwoordt geeft op de vragen: Wat zijn je kernwaarden, wie is je klant etc. Je kunt hier al veel informatie uithalen, ook met concurrentie onderzoek.

De concurrentie, afkijken of juist niet..

De concurrent is in je marketingplan belangrijk maar ook voor jouw logo. Zo zie je met een Google sessie, doe dat ook met synoniemen, precies de overeenkomsten. Zo is de hoofd kleur bij ‘gezonde’ producten vaak wit met groen, dit is omdat het mensen een bepaald gevoel geeft. Je kunt ook juist even net wat anders doen dan de concurrentie, om op te vallen. Een schaar als logo voor een kapper laat je niet echt opvallen tussen alle andere kappers.

Verzamelen en nog eens verzamelen

Verzamel ten minste 15 logo’s die je mooi, leuk, vet of cool vindt, hoe meer hoe beter. Google, print, plak, pak een vaktijdschrift en verzamel ze op één overzicht. Zoek logo’s uit je eigen vakgebied èn daarbuiten. Vooral bij grote merken zie je vaak dat er goed is nagedacht over vorm en kleur. Kleur heeft betekenis, het roept emoties op bij mensen.

Pinterest, De grote creatieve beeldbank

Je kunt Pinterest gebruiken om ideeën op te doen en te verzamelen. Het werkt met borden, een digitaal prikbord. Let er op dat je het bord op privé zet, ook dan kun je hem delen met andere om mee te sparren. Je kunt heel veel vinden op Pinterest, let op verslaving ;).

pinterest portret button
Een facie button

Ik maakte voor deze stap een video over hoe gemakkelijk Pinterest werkt.

Je kunt ook een Moodbord maken om nog meer visueel te maken waar je merk voor staat.

Dat was stap 1:

Verzamel ten minste 15 logo’s die je mooi, leuk, vet of cool vindt, uit je eigen vakgebied èn daarbuiten.

Op naar stap 2: Wordt het een beeldmerk of enkel uit letters bestaand logo of een combinatie hiervan?

Dit logo mijn media design

Scroll to top